Sendeiro de San Xurxo - COTOBADE

Acceso:

Saíndo de Pontevedra pola N-541 e a uns 18 quilómetros collemos un desvío en San Xurxo de Sacos ata a Carballeira de San Xurxo.

Descrición da ruta:

Esta ruta desenvólvese principalmente por antigas calzadas de pedra e por camiños rurais. Atoparemos unha vexetación especialmente rica, formada por bosques de ribeira e algúns bosques caducifolios autóctonos. Abundan os castiñeiros, carballos, piñeiros e bidueiros, así como zonas de vexetación densa (enredaderas, helechos, brións...) nas ribeiras dos regatos.

Atoparemos tamén abundantes pazos, hórreos e cruceiros, así como unha gran variedade de petróglifos, que son gravados rupestres na roca.

A igrexa de San Xurxo de Sacos é afamada polo grosor dos seus muros, que segundo as xentes do lugar son tan anchos que un carro galego podería rodar por encima deles. Tamén son interesantes a Capela de Fentáns e a de carballeira de san Xusto.

Durante o percorrido pasaremos por oito muíños, dos cales catro están en Baños de San Xusto, dous en San Xurxo, un en Cutián e outro ao final dunha pequena derivación da ruta, antes de Ponche Nova.

Descrición do percorrido:

A ruta comeza na capela da Carballeira de san Xusto, seguindo unha pista asfaltada ata ver un sinal que nos indica a baixada aos Baños de San Xusto.

Desde os baños, tomamos unha senda rodeada de densa vexetación, ata chegar á ponte romana, sobre o río Lérez.

Despois de cruzar a ponte tomamos unha calzada empedrada en dirección a Fentans. Ao chegar a esta aldea tomaremos un camiño que ascende á nosa dereita. Por este camiño chegaremos á ermida da nosa Señora de Lixó. A continuación tomaremos o camiño que sae á nosa esquerda, cruzaremos unha estrada e seguiremos por unha pista ancha que nos conducirá á zona de petróglifos.

Atoparémonos en primeiro lugar coa Laxe dás Ferraduras, á nosa esquerda. Pouco máis adiante tomaremos unha desviación á dereita para chegar á Laxe do Capadoiro e a Laxe dúas Cavalos. Regresaremos para seguir pola mesma pista e atoparemos a Laxe dúas Cervos. Logo seguiremos a pista camiño de Fentans.

Despois de cruzar Fentáns, cruzaremos de novo a ponte romana tomaremos un camiño empedrado que ascende á nosa dereita. A continuación cruzaremos unha pista asfaltada.

Seguiremos o carreiro e teremos que cruzar un regacho (Se se pode!!**), xunto a un muíño. Máis adiante, tras pasar unha canle de pedra, teremos que tomar un carreiro que ascende á nosa esquerda. Así llegeremos á aldea de Fontán e a San Xurxo de Sacos. Un pouco máis adiante pasaremos xunto ao Pazo de Bermúdez de Castro.

Ao chegar á estrada que baixa á Capela, podemos tomar unha derivación para chegar á Laxe dás Rodas. Para iso tomaremos a estrada cara á nosa dereita, e ao chegar á nacional, tomaremos unha pista á esquerda.

A continuación só nos queda retroceder pola estrada ata chegar de novo á Capela da Carballeira, punto final da ruta.

**Observacións: O regacho de Cutián tense que cruzar por un vao sen ponte de ningún tipo. Salvo no verán, haberá que descalzarse e/ó meterse ata a coxa. É o punto negro do carreiro, non pensado para facer en calquera estación. O carreiro que desde Cutián leva ao arroio, escavado entre prados, pode estar alagado con 10-15 cms de auga ou lodo. A opción é rodear pola PO-231, e enlazar un pouco máis adiante.